#058 Kysy nämä kysymykset ennen kuin julkaiset somessa

Mitkä kolme kysymystä ohjaa sisällöntuotantoani somessa? Olen sanonut moneen otteeseen kuinka eri asia on olla somessa kuin käyttää somea strategisesti työssään. Tässä jaksossa puhutaan strategisesta läsnäolosta, oman viestin kirkastamisesta ja siitä miten autamme asiakasta tekemään ostopäätöksen somessa. Jakso kannattaa kuunnella toimitusjohtajan hattu päässä ja pomon housut (tai ainakin jotkut housut) jalassa. 

Jakson runko

01:05 Kuuntelijapalaute
02:25 Johdanto päivän aiheeseen
02:57 Säännöllinen tekeminen yrityksen isoimpana voimavarana
04:03 Mikä erottaa ammattilaisen harrastelijasta?
04:27 Yrittäjän eri roolit
06:35 Suunnitelmallisuus somessa
08:00 Rajat tekemisen apuna
09:13 Kuinka monta somekanavaa pitäisi olla?
11:51 Ensimmäinen kysymys: Viekö tämä julkaisu yritystäni eteenpäin?
13:30 Sisällön kuratointi
14:09 Some on näyteikkuna -esimerkki
15:45 Näyteikkunan takana
16:37 Toinen kysymys: Voiko tämä julkaisu vahingoittaa brändiäni?
17:40 Vaarallinen sisältö
19:00 Harjoitus oman sisällön arviointiin
21:30 Esimerkki somevaikuttajan somemokasta
22:55 Esimerkki äitienpäiväviikonlopusta
24:35 Kenelle yrittäjä on vastuussa?
25:40 Kolmas kysymys: Auttaako tämä julkaisu seuraajaa ostopäätöksessä?
27:00 Viestin kirkastaminen
28:30 Liittyykö suunnittelemani julkaisu ydinviestiini?
29:02 Kuinka paljon uskot omaan työhösi?
32:52 Onko strateginen some pinnallista?

Jaksossa mainittiin

Laura Kallahti
Jenna Kutcher

Liity Luovia-verkostoon & Facebook-ryhmään, jossa keskustelu jatkuu jaksoista ja muusta luovan alan yrittäjien kesken!

Kaikki Luovia-jaksot

Musiikki: Kari Härkönen

Uutiskirjeet

Menu