Kategoria-arkisto: Yrittäjyys

Oikealla tiellä

”Tuntuuko sinusta, että olet toiminut itsellesi uskollisena ja rakentanut aktiivisesti tietäsi oikeaan suuntaan?” kysyy Minna Marsh kirjassaan Intohimo. ”Ei”, olisin vastannut vuosi sitten. ”Kyllä”, vastaan tänään. Kun joskus vuoden 2015 vuoden lopussa päätin, etten enää tee dokumentaarisia hääkuvauksia*, suljin yhden oven. Häiden kuvaaminen vaikutti siihen, kuinka paljon pystyin panostamaan ydinosaamiseeni muotokuvaukseen ja kehittämään sitä. Vaikka…

Ei kaikkien valokuvaaja

”Mä oon valokuvaaja”, vastasin ystäväni uuden miesystävän kysyessä ammattiani. ”Mitä sä kuvaat?” ”Koiria ja perheitä, aika usein perheitä, joissa on koiria. Ja jonkun verran tiukempaa muotokuvaa, ylioppilaita ja naisia.” ”Aika tarkkaa. Onko sulla niin paljon asiakkaita, että sä voit valita noin tarkasti?” ”Ei. Mutta mä en ole kaikkien valokuvaaja. Ja se on ihan ok.” _______________ Useita…

Pakkoloma Mauritiuksella

Marraskuussa lomailimme Mauritiuksella. Reissu tuli sinänsä yllättäen, sillä voitimme koiramme voitti lennot ja jätti meidän huoleksemme majoituksen varaamisen sekä tietysti reissun suunnittelun. Koira pääsi siis helpolla. Ei ällöttäviä lentoja eikä järkyttävää pakkaamista. Jokseenkin pitkän salapoliisityön jälkeen päädyimme varaamaan majoituksen Beachcomber-resortista, saaren pohjoisimmasta nurkasta. Taksin kaartaessa hotellimme eteen alkoi unelmaloma. Ensimmäinen tapaamamme työntekijä oli harjoittelija. Hän kertoi meille kaiken…

Kolme knoppia parempaan vuorovaikutukseen asiakastyössä

Entisessä elämässäni minulla oli pomo – kutsutaan häntä nyt vaikka Jamesiksi – joka rakasti knoppitietoutta. Yhteisten työreissujemme aikana opin mitä kummallisimpia asioita, joita en todellakaan enää muista. James ja muut knoppitiedon taitajat ovat kuitenkin opettaneet minulle sen, että mitättömältä tuntuva tieto voi jossain toisessa yhteydessä olla kullanarvoista. Tässä kirjoituksessa puhun vuorovaikutuksesta, tuosta lempilapsestani. Millaisilla pikkujutuilla voimme…

Vain hullu sanoo euroille ei?

Pari vuotta sitten sain yhteydenoton kotimaiselta koirafirmalta. He toivoivat, että kuvaisin heidän uuden tuotesarjansa mainoskuvat. ”Jes, koiria!” ajattelin. Kyselin lisätietoja: ”Mikä on tuotteisiinne käytettävän lihan alkuperämaa?” Sain vastauksen, jota osasin odottaakin. ”Ai Kiina? Valitettavasti en ole siinä tapauksessa etsimänne kuvaaja.” Tiedän, että he löysivät toisen kuvaajan. Aina löytyy toinen kuvaaja. On vaikeaa sanoa euroille ei….

Menu